Saç Ekimi Uzmanı Dr. Esin Eğilmez

Tüm insanlar hayatları boyunca çeşitli sebeplerden dolayı farklı seviyelerde sac dökülmesi ile karşılaşmaktadırlar. Dökülmenin seviyesine bağlı olarak çeşitli alternatif tedaviler ile estetik ve genç bir görüntüye sahip olmak mümkün.

Erkeklerde ki saç dökülmesinin en sık neden ailevi geçiş gösteren testesteron kaynaklı saç dökülmesidir.(androjenik alopecia) Erkek tipi saç dökülmesine sebep olan hormon dihidrotestesteron (DHT) dur.

Kadınlarda ki saç dökülmesini sebepleri daha detaylı değerlendirilmesi gereken çeşitli hormonal ve ya metabolik sebeplerden kaynaklanabilir.

Saç dökülmesinin her iki cinste de diğer rastlanan ve araştırılması gereken sebepleri, tiroid hastalıkları, demir eksikliği, ilaçlar ve agresif yapılan diyetler, obezite cerrahisi, doğum gibi hızlı ve fazla kilo kayıplarına bağlı olabilir. Bununla birlikte sistemik veya dermatolojik hastalıklar geçici veya kalıcı saç dökülmesine neden olabilir. Bu hastalıklar, lupus, liken planoplaris ve alopesia areata olarak sayılabilir.
Saç dökülmesi sebep olacak diğer diş etmenleri de unutmamak gerekecektir yanlış uygun olmayan sac ve cilt bakım ve temizleme materyalleri kullanılması, kirli hava- su, stres sayılabilir.

Saç Dökülmesi Tıbbi Tedaviler

İlaç tedavisi olarak Finastreid ve minoksidil mevcut ilaçlardır, ancak bu ilaçların bilen yan etkileri vardır ve sürekli olarak kullanılmaları gerekir.

Mezoterapi

Kafa derisine birçok vitamin, mineral ve ek faktörü ayrı ayrı uygulandığı bir tedavi yöntemidir.

[dynamichidden campaign "CF7_GET key='campaign'"]mpaign'"]

Dr. Esin Eğilmez ISHRS Dünya Kongresinde

Saç Ekimi Uzmanı Dr. Esin Eğilmez ISHRS (Uluslararası Saç Ekimi Cerrahisi Derneği) üyesidir ve derneğin dünya kongrelerine katılmaktadır.  Ayrıca saç ekimi konusunda birçok derneğin üyesi olan Dr. Esin Eğilmez Türkiye Saç Ekimi Derneğinin de kurucu üyesidir.

PRP

PRP, trombositleri (pıhtılaşma hücreleri) 2b sertifikalı özel tüpler ile bireyden toplanan bazı kan numunelerinden santrifüj edirek  % 90 saf plazma hücreleri içeren duruma transfer etme yöntemidir. PRP büyüme faktörleri bakımından zengindir ve küçük enjeksiyonlarla hedef bölgeye uygulanır. PRP uygulamasının amacı, aşınmış dokuların kendilerini yenilemelerini sağlamak ve yaşlanmayı geciktirmektir. İçindeki kan hücreleri ve büyüme faktörleri kolajen dokusunun büyüme ve rejenerasyon hızını arttırır ve kök hücre gelişimini destekler. PRP, parlak, ince kırışıklıkları azaltmak ve daha sıkı, sağlıklı bir cilt ve canlı saçlar oluşturmak için çok etkili bir yöntemdir. Saç ekimi sonrası, uygulama mevcut saç dökülmesini durdurmaya yardımcı olacak, aynı zamanda yeni saçların daha hızlı ve daha güçlü büyümesini sağlayacaktır.