Botulinum Tx.A - BOTOKS Nedir? ve Ne Amaçla Uygulanır?

Botulinum Tx.A, C. botulinum adı verilen bir bakteriden elde edilen protein bazlı bir üründür. Uygulandığı kas-sinir birleşim noktasında hareket eder ve kasların işlevlerini geçici olarak önler. Botulinum Tx.A çok ince uçlu enjektörlerle uygulanır. Uygulama kas anatomisine uygun olarak kırışıklıklar için yapılır, bunun yanında deri altı seviyesinde aşırı terlemenin (hiperhidroz) tedavisi için yapılır. Bu nedenle, istenmeyen sonuçları önlemek için deneyimli ve eğitimli ellerle dikkatli bir şekilde uygulanması gerekir. Botulinum Tx.A, dünyanın en çok tercih edilen estetik müdahalelerinden biridir. Son on yılda kullanım oranı % 600 oranında artmıştır. İlerleyen yaş, yüz ifadelerinin aşırı kullanımı, stres, yoğun ve yorucu çalışma gibi faktörlerden dolayı yüz kırışıklıkları oluşabilir. Genellikle alındaki, hem iç kaşın kıvrımında hem de göz bölgesinin çevresinin etrafındaki kırışıklıkları gidermek için kullanılır (göz çevresi ile kaz ayağı kırışıklıkları için daha canlı ve genç bir bakış elde edilir) ve ağız çevresindeki düşük ve orta derinlikteki kırışıklıkları giderir ve derinleşmesini önler,  derin kırışıklıkları azaltır. Düzenli uygulamalar daha iyi sonuç verir. Derin kırışıklıklar durumunda Botulinum Tx.A’yı desteklemek için dolgu malzemeleri kullanılarak daha iyi sonuçlar elde edilebilir. Bunlardan ayrı olarak, aşırı koltuk altı terlemesi ve kas yorgunluğu ile ilgili migren tedavisinde de Botulinum Tx.A uygulanmaktadır.

Botulinum Tx.A- BOTOKS Nasıl Uygulanır?

Botox çok ince uçlu, düşük basınçlı enjektörlerle uygulanır. Kırışıklıklar için kas içi uygulama şeklinde yapılır ve aşırı terleme tedavisi için deri altına uygulanır. Çok acı verici bir uygulama değildir.. Lokal anestezik kremler ve soğuk uygulamaları gibi alınan ameliyat öncesi ve sonrası önlemler ile ağrı daha da azaltılabilir. Kasları zayıf olan kişilere ve göz kapağı veya alnında ameliyat olanlara dikkatle uygulanmalıdır. Güç kaybına neden olan kas ve sinir sistemi hastalıkları vakalarında (myastenia vb.) gerçekleştirilmemelidir. Botulinum Tx.A uygulandıktan sonra 1-2 gün sonra etkisi görülmeye başlar, birinci haftanın sonunda etkisi tamamen ortaya çıkar. Etki süresi, tedavi edilen bireyin metabolizma hızına ve kas gücüne bağlı olarak yaklaşık 6-8 aydır. Düzenli uygulamalar süreyi ve gücü artırabilir. Uygulama alanında hafif çürükler ve baş ağrısı oluşabilir. Uygulamadan önce yeşil kahve ve bitki çayları içilmemeli ve tabletler, aspirin gibi kan sulandırıcı ilaçlar alınmamalıdır. İşlemden sonra yüz masajı yapılmamalı, sıcak ortamlarda bulunulmamalı (sauna, banyo, sıcak duş vb.) ve sırtüstü ve baş aşağı pozisyonda konumlandırılmamalıdır. Ağır egzersiz ve makyaj 1-2 gün yapılmamalı ve uygulama yapılmış olan bölgen güneş ışığından korunmalıdır.

Tedavi Deyatları

Hazırlık

Botoks İşlemi Etkisi

Botoks enjeksiyonlarının etkisi altı ay civarındadır. Daha uzun ömürlü bir çözüm arıyorsanız doktorlarımıza veya kendi doktorunuza danışarak kesin çözüm konusunda karar verebilirsiniz.

[dynamichidden campaign "CF7_GET key='campaign'"]mpaign'"]

İşlem Detayları

Botoks (Botulinum toksin) İşlemi Nedir?

Botulinum toksini, sadece doktor tarafından ve plastik cerrahide uzman bir cerrah tarafından reçete edilebilen sadece reçeteli bir ilaçtır. Bazı botulinum toksini markaları – yani Botox®, Dysport® ve Neurobloc® kozmetik kullanımı için lisanslanmamıştır.

Gülümsediğinizde veya kaşlarınızı çattığınızda, beyninizden kaslarınıza giden sinir sinyallerinin hareket etmesine neden olur ve bu kaslar size yüzünüzün şeklini verir. Botulinum toksini, beyni sinir uçlarına kadar bu sinyali engelleyen saflaştırılmış bir proteindir. İşlem ardından güldüğünüzde veya kaşlarınızı çattığınızda, tedavi edilmeyen yüz kasları normal olarak çalışırken işlem yapılmış olan üstteki cilt daha pürüzsüz ve düz bir hale gelir ve yüz ifadeleri etkilenmez.

Botoks işleminde önce çildiniz temizlenir ve enjeksiyon için hazırlanır. Ardından küçük miktarlarda botulinum toksini tedavi edilecek alana yavaşça enjekte edilir. Tedavi edilen bölgeye masaj yapılmamalı veya sertçe ovalanmamalıdır. Bir gün boyunca çok hafifçe ovalanmalıdır.

Botoks İşlemi Sonrası

Tedavi edilen alan daha pürüzsüz ve daha az kırışıklıkla görünmeye başlayacaktır. Sonuçlar genellikle yaklaşık 8 gün için de görülmeye başlar. Ancak tedaviden sonra tam etkilerin görülmesi iki ila üç hafta sürebilir. Botulinum toksin ( botoks ) enjeksiyonlarının etkisi genellikle yaklaşık 3-4 ay sürer. Ancak daha uzun süreli sonuç alabilmek için botoks tedavisi tekrar tekrar yapılmalıdır. Botulinum toksini (botoks) işlemi altmış yaş ve üzeri kişilerin cilt altındaki kasları sağlam olmadığından bu yaş grubunda botoks işlemi daha az etkili olmaktadır.

Botoks (Botulinum toxin) İşleminin Riski Var Mı?

Botulinum toksin (botox) enjeksiyonlarının kaslarınızı nasıl etkileyeceğini tam olarak tahmin etmek çok zordur, bu nedenle istediğimiz gibi sonuçlar alamadığımız durumlar da olabilmektedir. Alnında botulinum toksin enjeksiyonları alan hastalar da nadiren göz kapaklarının veya kaşların sarkması görülebilir ancak bu geçicidir ve botulinum toksinin etkisi geçtiğinde bu durumda ortadan kalkacaktır. Nadiren çift görme veya bulanık görme meydana gelebilir ve bu gibi bir durumda tıbbi yardım almanız gerekecektir.